Taller de Música









Amb quína finalitat?

Els nens amb autisme presenten dificultats a l'hora d'establir relacions amb els altres, i això es pot manifestar, especialment, a l'hora de relacionar-se a través de la paraula. En aquest sentit, es poden trobar que quan l'altre persona n'espera alguna cosa d'ells i ho expressen verbalment, ho poden viure de manera que ho troben com un excès que se'ls hi fa com  imposible de poder-hi donar resposta i, llavors,  eviten la relació. La paraula que els hi ve de l'altre, la poden viure com un imperatiu extrem al que no poden donar resposta.
Per això, pensem en la funció que pot tenir, el recurs de la música, en un sentit ampli, com a coixí per a l'accés a la paraula. A través de la música, es poden teixir uns lligams, unes connexions entre persones, què poden afavorir el "deixar-se anar" que implica disposar-se a parlar i deixar-se afectar per la paraula.
Amb la música com a excusa, es vol propiciar l'establiment de lligams entre uns i altres. Aquests lligams, seràn la base per a donar lloc a possibles relacions.

A quí va dirigit? 

Als nens que mostren dificultats en establir una relació amb els altres. Nens que no poden mantenir un contacte, en alguna de les modalitats de relació, que es poden donar a través de la mirada, de l'escolta, del moviment o del pensament.
I els nens, poden anar acompanyats de pares o familiars. Considerem que és important la presència d'aquests, perquè el saber que tenen els pares, respecte els seus fills, pot ser compartit amb altres pares o professionals i pot contribuir a l'establiment de lligams entre uns i altres.

Com s'organitza una sessió?

Tenim com a criteri, estar molt atents als possibles interessos musicals que pot manifestar el nen, en relació a cançons, instruments musicals... i veure si, a travès d'aquests objectes d'interès, pot permetre que l'altre si li acosti, per a deixar-se acompanyar i si pot acceptar alguna proposta de l'altre. Aquests diversos i particulars objectes d'interès, caldrà acollir-los com a carta de presentació, a partir del quals poguem presentar propostes que donin lloc a desplegar les seves activitats, en funció del seu interès.
Caldrà estar atents, també, a les respostes que vagin donant i veure fins a quin punt poden assumir el que se'ls hi proposa. I evitar forçar les situacions quan el nen doni mostra que hi ha coses que no pot acceptar.
Mes que preguntar-nos pel sentit que pot tenir per a nosaltres, el que ell està fent, ens preguntem quin sentit pot tenir per el nen.
Al final de les sessions, els pares i els professionals, parlen i comenten les seves apreciacions i observacions que serveixen per a orientar la dinàmica de les sessions.

Quí organitza?

El departament de musicoteràpia del CEM Maria Grever, amb la col·laboració de l'Associació TEAcords.

Calendari de sessions

Dissabtes 16 de gener, 6, 13, 20 i 27 de febrer, 5 i 12 de març

Horari

De 17:00h a 18:30h

Lloc

Av Pedre del Diable, 7.
08150. Parets del Vallès.

Preu

Per a les famílies associades a TEAcords, 10€
Per a les famílies no associades, 15€

Com inscriure's 

Contactant amb:

- el CEM Maria Grever al Tel 93 562 36 33 o per c/e: cemmariagrever@gmail.com, o amb

- l'Associació TEAcords al Tel 661 978 648 o per c/e: teacordsmdv@gmail.com, o en el formulari de contacte d'aquest blog.


Es pot trobar més informació sobre el Taller, en la pàgina web del CEM Maria Grever:

http://www.cem-mariagrever.com/wp/category/musicoterapia-i-psicopedagogiahttp://www.cem-mariagrever.com/wp/category/musicoterapia-i-psicopedagogia

1 comentari:

  1. En el youtube https://youtu.be/TNmzGggbhO8 es pot veure un vídeo de la primera sessió del Taller de Música

    ResponElimina

El teu comentari ens pot ser molt ùtil