diumenge, 3 d’abril del 2016

2 d'abril Dia Mundial de Conscienciació sobre l'Autisme


És el primer any que, com associació,  l’Associació TEAcords, ens sumem a donar a conèixer què entenem per l’autisme. 

Ara farà un any, que TEAcords va fer el seu acte de presentació, com associació.

En aquest període, hem anat realitzant dues activitats que hem considerats bàsiques per a posar-nos en marxa: el Grup de Pares i l’espai Què és l’autisme?

El Grup de Pares, és un lloc on es propicia l’escolta, entre els components del grup, de les experiències de cadascú, com a pares, de manera que l’exercici de parlar i escoltar, ens serveixi per a poder escoltar i entendre millor els nostres fills, a l’hora d’educar-los. 

L’espai Què és l’autisme? és a on podem reflexionar sobre quines explicacions hi ha sobre l’autisme, en la nostra societat actual, i veure les explicacions que cadascú, en funció de les experiències particulars, ens anem constuïnt.

No hem deixat de fer sortides de diumenge, per a trobar-nos les famílies i passar el dia plegats gaudint de la natura, un bon dinar, la bona companyia i si cal un magnífic concert marca TEAcords. 

Per segona vegada, el gener passat, vàrem organitzar el que seria el 5è Concert d’Acordions de St Feliu de Codines, amb la col·laboració d’acordionistes que actuaven desinteressadament i de l’ajuntament de la localitat. 

El que ha estat una novetat en el 2016, ha estat engegar el Taller de Música per a famílies de nens amb dificultats en la comunicació i en la relació. 

Quan estavem pensant en organitzar un taller de joc, per a nens i pares, el Departament de Musicoteràpia del CEM Maria Grever, es va posar en contacte amb TEAcords per a veure si es podria organitzar el que ha donat lloc al Taller de Música per a famílies de nens amb dificultats en la comunicació i en la relació.  

D’entrada, es va parlar de la finalitat del Taller. No es tractava de posar l’ensenyament musical en primer terme sinó de fer servir l’activitat musical per a provocar lligans, connexions, de manera poc dirigida, que pugui obrir via a la paraula. La música com a coixí de la paraula. L’accès a la paraula, és a on se centren les dificultats i ens volem servir de la música. per a facilitar-hi l’accès. 

Les intervencións dels professionals, dels pares i de les persones que intervenen en el Taller, es volien orientar amb les paraules de Donna Williams, “vull un guia que em segueixi”, que avui ens ha comentat la psicoanalista Matilde Pelegrí, i que nosaltres farem nostres dient “vull un músic que  em segueixi”. 

El Taller, a més a més del seu enfoc, que és fonamental, en el que l’activitat educativa es posa a servei del nen, compta amb la presència dels pares o altres familiars. Aquest aspecte, també el considerem bàsic, en la concepció del Taller. Per què?, quin sentit té?

Els pares, són els que tenen un saber únic sobre els seus fills. Aquest saber, cal que el comuniquin als professionals i que aquests el puguin escoltar. Cal que els pares se sentin escoltats perquè això és en el que es podràn basar per a escoltar als propis fills. Construir entre tots plegats aquest ambient d’escolta, serà la clau que podrà donar lloc a la paraula. Per arribar a parlar, és necessari sentir-se escoltat. 


Els seguim?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

El teu comentari ens pot ser molt ùtil